Dan före dan


Dan före dan....Jag och Lija klär granen. Den traditionen flyttar vi aldrig på. Tycker det är så mysigt med uppesittarkväll och samtidigt pyssla och julstöka. Vad skulle jag göra utan BabyBjörn selen förresten? Den är oumbärlig.
Så spelade vi Bingolotto. N var ett nummer ifrån att vinna en Thailandsresa åt oss. Kunde ha blivit en bröllopsresa kanske? Vi avslutade spelet en hundring rikare iallafall. Blir nog nya lotter det.

Jag gjorde min berömda ostpaj, Leilas Rocky Road och N griljerade skinkan. Skinkan var förövrigt den godaste någonsin tror jag bestämt. Riktigt salt och saftig.



Bildbevis på min tolkning av Leilas Rocky Road. Godaste julgodiset ever. Men så himla enkelt var det inte kan jag lova. Lite pyssligt. Ett tips kan vara att verkligen köpa lite dyrare mörk choklad som det står i receptet. Jag kände för att inte ha fullt så mycket mörk choklad i som receptet sa. Utan jag tog hälften mjölkchoklad, men den "billigare" chokladen visade sig vara svårsmält. Detta resulterade i att jag fick jobba ihop smeten ganska länge. Så nästa år kör jag på den dyrare mörka chokladen.
Men som sagt det var hur gott som helst och väldigt uppskattat.
Vi gav även bort en del inslaget i cellofan.

Ingredienser

12 kakor (men jag skar de i ännu mindre små bitar - så det blev snarare 40 stycken)
600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter


Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.


Kommentarer
Postat av: Fru J

Helt enig, livet utan babybjörn skulle vara hemskt!

vår lille Adrian älskar att sitta i den,

så mysigt att ha honom nära samtidigt som jag kan få massor gjort.

2009-01-01 @ 19:13:59
URL: http://ninal.blogg.se/bebis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0