" Äppel Päppel Piron Paron "



Jag skulle byta storlekar på kläderna som Lija fick av farmor och farfar i påskpresent. Tyvärr fanns INGEN av dom kvar i storlek 80 så det fick bli lite annat. De får påfyllning på några utav plaggen hon fick  till veckan så jag ska kolla då igen, så jag tog ett tillgodo på resten. Så jag bytte till några "nyttoplagg"  såsom kortärmade bodies inför sommaren samt en pyjamas med korta ärmar och ben. Det var sådant som hon behöver så det kändes bra trots att jag inte fick tag i de fina som hon fick. De två mönstrade bodisarna har äppeltryck precis som hennes blå jacka, så sött. Den enfårgade är i rosa, ekologisk bomull och det gillar jag.

Jag anmälde oss nyss till fortsättningskursen på simningen också. Den är tydligen lika populär som den första så man var tvungen att vara ute i god tid trots att den inte börjar förrän i september. Men jag vill absolut inte missa det så nu har vi söndagarna även i höst uppbokade. Det var bättre tid till hösten, klockan 15 istället för 13 som vi har haft nu. Då hinner Lija äta lunch samt vila innan och det kommer förhoppningsvis passa bättre in med rutinerna.

Imorgon ska det bli fint väder och jag och Lija har en playdate inbokade. Träffade Maritha från föräldragruppen i centrum igår och hon bjöd hem oss på fika på altanen imorgon. Lija och Emilia får leka i friska luften förhoppningsvis, det ser vi fram emot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0