En lättnadens suck



Jag ringde vår läkare/sköterska som vi har via Lijas barnförsäkring hos Skandia. Man kan ringa dygnet runt och väntetiden är under en minut. Jag ringde först sjukvårdsupplysningen och där var det 35 minuters kö - vilken förälder med sjukt barn har tid med det?!
Iallafall så tyckte hon, efter noggrannt överläggande att vi skulle åka in till barnakuten, Akademiska Uppsala med Lija. Åh tänkte jag - kul en Valborgsmässoafton på akuten i Uppsala, med tanke på det stora firandet som pågår där varje år. Så jag la henne på skötbordet för att byta kläder och så vidare. Då kissade hon över hela skötbordet, vilken lycka! Så nu slipper vi förhoppningsvis sjukhuset och kan vara hemma och mysa med vår raring.
Hon är fortfarande väldigt snorig och rosslig men det går helt klart åt rätt håll. Vi stannar såklart hemma och inne med vår lilla sjukling och kurerar oss.

Jag måste avsluta med att rekommendera en barnförsäkring hos Skandia. Vi har helförsäkring, allt ingår och då också denna suveräna tjänst! Jag tycker inte heller att en barnförsäkring är något att spara in en femtiolapp här eller där på utan det är bara att maxa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0