Happy Friday



Så här ser det ut på skötbordet på morgonen. Hon rafsar till sig allt hon kommer åt, i famnen nu har hon ett par strumpbyxor, en blöja och en pyjamas.

Ja för det är ju nästan som en lördag imorgon, många som går på påskledighet idag. Här är det påskledigt hela veckorna långa, vilken mysig tid jag har framför mig som mammaledig nu till sommaren. Hoppas att vi får en fin och varm sommar. Men värmen är jag lite tudelad till. Vi har redan nu alldeles för varmt uppe i vårat sovrum när det har varit varma dagar. Solen ligger på där på eftermiddagen och grillar upp rummet och höjer temperaturen avsevärt. Vi har dragit oss för att köpa en AC varenda sommar men nu MÅSTE vi annars kommer vi inte få en gnutta sömn däruppe nu när vi är tre. Lija måste ju få sova och jag törs inte ens tänka på hur illa jag ska sova med henne slickad emot mig en dag ute med 30 grader varmt, puh! Ja så det måste vi helt enkelt investera i.
Det var ett litet sidospår men det var bara för att vår natt inatt var usel. Lija sov urdåligt och låg och fäktade och bökade och då blev det så varmt i sängen. Både hon och jag svettades. Mellan klockan tolv och ett var hon dessutom vaken och skrek. Jag trodde bergis att det var tandsprickning men icke. Så här blir det gemensam vilostund så småningom...

Kommentarer
Postat av: Erika

Tusen tack! det känns fortfarande overkigt =)

2009-04-08 @ 20:10:42
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0