Härlig fredag

  

Jag passade på att fota ett av skyltfönstrena i Lijas farmors butik. Fräscht, ljust och vårfint. Man skymtar förresten min jacka från Odd Molly på dockan till vänster.

Vi har haft en jättehärlig fredag. När Lija väl vaknade efter sin nap, ganska sent omkring klockan fyra i eftermiddags, så gjorde vi oss iordning direkt nästan och gick ut. Planen var att promenera en stund och sedan gå och hälsa på Lijas farmor innan det var dags att möta pappa N som kom hem. Precis när vi kom ut så gick solen i moln och Lija ville absolut inte ligga ner i sin vagn utan tröttnade ganska omedelbart när vi kom utanför dörren. Hon ville såklart inte ligga ner mer när hon alldeles nyss legat och vilat. Tyckte väl att jag var korkad förstås. Så istället gick vi direkt ner till centrum och fikade lite med Lijas farmor. N kom med ett tidigare tåg så vi hade en lång fredagskväll hemma tillsammans.

Imorgon ska vi vårfresha vagnen och premiärprova sittdelen. Spännande, men känns det alltför olustigt att redan ha henne sittandes i den så byter vi bara tillbaka. Jag är som sagt lite kluven till att ha henne vänd ifrån mig, men och andra sidan så kan vi ju knappt gå ut på promenader längre eftersom att hon inte vill ligga ner när hon är vaken. Jag tror att det kan bli ganska mysigt att boa in henne i den nya åkpåsen och så går det ju att vicka sittdelen i flera olika lägen. Vi provar så får vi se helt enkelt.
Nu måste jag sussa så jag orkar med någon morgondag överhuvudtaget....



Lija in action, Mojjen kollar suspekt på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0