Långa Långfredagen



En trollkarl och två påskkärringar hittade hem till oss igår. Påskkorten var tydligen slut(?) så jag fick byta godis mot att jag fick fota dom istället.

Påskhelgen inleds med strålande solsken och 20 grader varmt på balkongen. Gårdagen ägnades åt storstädning och det är jag glad för att vi inte sparade till idag för det passade bättre i regnrusket igår. Även om det klarnade upp framåt kvällen.

Vi sitter och funderar på om vi ska åka till Skansen och gå där och mysa i solskenet. Alternativt hälsa på Lijas gammelfarmor och fika. Något mysigt ska vi iallafall hitta på.
Lija busar på golvet med N och spanar på katterna som svischar förbi och sniffar på henne emellanåt. Hon är så intresserad av dom och så fort hon kommer åt så suger hon tag i en svans och får hela näven full med katthår. Tur att vi har snälla och tåliga katter som har blivit drillade av min brorsdotter Janina som varit här mycket och tuktat dom.
Nu ska vi kicka igång dagen här med en brakfrukost och kanske en kaffe i solen på balkongen efter det.

Glad Påsk till er alla!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0