Liten sjukling



Lija spanar in Grävlingen och vice versa.

Vaknade omkring nio efter en ganska bökig och stökig natt. Lija ville bara ligga tätt intill mig och så hade hon hosta så hon hostade rakt i mitt ansikte halva natten lilla snuttan. Jag tror att hon har feber nu också, jag har inte kollat ska göra det. Vi la oss och vilade en timme tillsammans alldeles nyligen och hon somnade direkt trots att vi nästan precis hade klivit upp. Nej hon är inte riktigt sitt vanliga jag idag, hon verkar ganska slö och matt och det är ju inte så konstigt ifall man har feber. Det kan vara tänderna som spökar också för hon blåser spott och liksom gör prutljud och det har hon inte gjort innan. Inte så här mycket iallafall, och nog tycker jag att dom små risgrynen är mer synliga nu.

Så det är status här hemma och jag måste ge mitt hjärta all uppmärksamhet nu så jag återkommer när hon vilar eller ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0