Myspys



Så här mysigt har vi det på morgonen.

Det är inte ofta lilla fröken ligger stilla men emellanåt så händer det. Bilden är från imorse när vi leker på golvet framför Nyhetsmorgon och jag dricker te. Just i detta ögonblick så tror jag att det var Sara Lövgren som sjöng och Lija älskar verkligen musik och blir som förtrollad när någon sjunger på tv. Annars är hon inte särskilt intresserad av dumburken utan det är bara musik som kan fånga hennes intresse och kusarna som springer V75. Fingret i mungipan som det är allt som oftast numera.

Idag har vi haft en riktigt soft dag och tagit den som den kom. Lija vilade ett bra tag mitt på dagen efter sin bökochstök natt. Sedan gav vi oss ut  i det då soliga vädret och gick "vår" runda. Solen försvann ganska fort men det var skönt ändå och det gjorde inget att det inte var så varmt för jag ångar på så när jag går att jag blir alldeles svettig. Jag går alltid fort, tycker att det är skönast.
Vi var ner till centrum och skulle hjälpa Anki att hitta en vårjacka till Cindra men det verkar tyvärr vara ganska utplockat. Jag tror inte heller att butikerna, inte ens kedjorna, tar in så mycket vårjackor i babystorlekar. Det blir liksom mest overaller till de små. Fast jag tycker det är praktiskt med en jacka, speciellt en vindtät, då man enkelt kan klä dom i lager på lager. Sedan plockar man bara av vartefter och kan enklare reglera värmen på de små liven. Dessuom är det ju oftast vind och blåst som kan göra att dom blir kalla och fryser. Så en skaljacka eller en vindjacka är verkligen det ultimata om man bara ska ha en, i kombination med en fleecetröja eller liknande.

Vi var till Lijas farmor och fikade och pratade strunt, handlade lite på ICA innan vi gick för att möta pappa N vid tåget. Men Lija hann bli vrålhungrig ( tror jag ), så han fick hitta hem själv.
Ikväll åt hon dessutom mycket, för att vara henne, gröt till kvällen som N gav henne. Blandade i lite katrinplommon, som hon älskar i banangröten och det slank minsann i. Kanske står hon sig lite bättre på det inatt.
Hon somnade omkring klockan åtta så vi fick en stund för oss själva i soffan innan det var läggdags. Fick såklart springa upp och ner de obligatoriska vändorna men på det stora hela så var det bra.

Nu ser jag fram emot morgondagen och den stundande påskledigheten när vi får ha pappa N hemma med oss. Det verkar inte bli något speciellt påskfirande för vår del, men jag har köpt en påskskinka och lite påskmat ska inhandlas imorgon. Myspys att få vara långlediga hela familjen.
Imorgon ska Lija och jag på utflykt in till stan, vi tar tåget omkring lunch och så möter vi upp N när han slutar.



Hälsar på hos farmor. Inviger nya jackan från Lindex tillsammans med MOLOtröja med kissar på, baggyjeans från Nova Star och Bobuxtofflorna som verkligen har använts flitigt. Bästa köpet!
Observera fingret i munnen som alltid.



Tittar på mig och farmor när vi fikar inne på lagret i butiken.





Mojjen tycker att han är fiffig och har hittat en riktig utkikspost.


Kommentarer
Postat av: Annika

Jävligt snygg kaffebryggare ;-) Bra smak!

2009-04-09 @ 07:35:26
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0