På bättringsvägen



Lija är på bättringsvägen, skönt för både mig och henne. Hon har fortfarande ingen feber idag och orkar leka och busa. Det slog till hårt men gick fort över.
Hon är så duktig på att sitta nu, sitter helt själv, stadigt och balanserat. Det har hon gjort en vecka eller två, stora tjejen. Hon tycker det är så kul att kunna sitta själv och leka med sina grejer, säkert skönt att komma upp lite, har legat länge nog verkar hon tycka. Men jag märker att hon inte är särskilt pigg för när hon har lekt i en timme så är hon helt färdig och behöver sova, så då tar hon en powernap på 20 minuter och sedan är hon igång igen.

Vi köpte en febertermometer igår för vi har ingen sedan tidigare då vi inte har behövt någon men nu kändes det som ett måste. Valet föll självklart på en för öron från Braun. Den är mer noggrann än en rektal eller hudmätning plus att det känns mer bekvämt. Det är till och med så att jag kommer ihåg hur hemskt det var när man var tvungen och ta tempen när man var liten, fy bubblan! Så både jag och N var överens om en för öron trots att dom kostar lite mer. Men just nu har Apoteket faktiskt extrapris på denna som är deras nyaste modell, den har även blivit "bäst i test" i Råd & Rön. Finns att köpa nu för 495:- istället för 605:-.





Har du inte provat dessa olika sorters flingsalt så gör det! Citronsaltet är gudomligt gott på sallad, kyckling eller biff. finns bland annat på IKEA, kostade 39:- tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0