Parasoll ska det ju vara!



Glad och busig Lija imorse, fösöker få loss apan som jag strategiskt har satt upp där så att hon har något att upptäcka och pyssla med.

Vi har varit ute på en långpromenad och myst i solen. Åh så skönt det var. Lija sov i stort sett hela tiden, tittade upp ibland bara för att försäkra sig om att jag var i krokarna. Tänk vad bra man mår sådana här dagar, man blir på ett riktigt toppenhumör.
 Däremot så måste jag köpa ett parasoll till vagnen så fort som möjligt för Lija gallskriker när hon får solen i ögonen så jag måste gå vägar så att jag får solen i ryggen och det kanske man inte alltid vill. Jag klurade och klurade hur man skulle kunna lösa det med solbrillor eller solhatt innan jag till slut kom på att det är ju ett parasoll man ska ha. Ibland går det trögt. Jag vill nog ha ett svart som hör till vår vagn som är en Quinny Speedi, blir snyggast så. Så var det bara de hur och när man ska komma iväg och kunna köpa det. Skulle ju behöva ett på momangen men det lär vi ju inte hinna. Kanske finns att beställa via nätet men då får jag ju iallafall inte hem det innan påsk gissar jag. Det får helt enkelt bli en sväng på skärtorsdagen då. Man vill ju kunna vara ute och njuta vädret utan en liten gaphals i vagnen.

Snart kommer N hem, Lija vilar en väldigt sen liten nap men det går liksom inte att hålla henne vaken för det är så grinigt när hon är trött så det var lika bra att hon fick sova en stund. Jag tror att vi ska äta rester från igår som är kycklingwok med ris, det skulle  jag nog kunna äta varje dag!



Mina påskliljor har slagit ut.



Sussar sött i vagnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0