Sitträning



Dagen har gått i en rasande fart, trots att vi inte har gjort något särskilt. Fast vi sov ända till klockan tio, skönt som bara den. Nu vilar Lija så då är det kaffepaus för min del. När hon vaknar ska vi gå ut en sväng i solen, gå och handla lite bland annat.
Hela dagen har hon velat sitträna så vi har bott på golvet känns det som - aj aj stackars min rygg!  Men det är så roligt att se hur hon grjejar och kämpar. Envis som en liten åsna är hon.

Idag till lunch fick hon kalv igen och för första gången så åt hon den utan grimaser. Jag fuskar lite och blandar den med favoritpurèn som är morot och då verkar det slinka i. Till efterrätt blev det äpple/päron och det gillar hon. Hon gör framsteg med maten även om det går sakta. Men det är klart, hon vet ju att det finns ett bättre och mysigare alternativ eftersom att jag ammar så då väntar hon gärna på det. Det blir inte så många gånger per dag som jag ammar nu, hon äter större mångder på natten. Hon klarar sig längre stunder på det hon äter plus att hon har fått snits på det vid de här laget så de går undan, ett par minuter sedan är hon klar.



Litet busfrö med sin nune ( snuttetrasan ) igår kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0