Sömntuta



Lija busar tidigare idag. Bodyn i den fina bondgårdsserien är nästan för liten, storlek 74. Så nu gäller det att använda den.

Jag sitter och väntar på att den lilla sömntutan ska vakna så att vi kan gå ut i det fina vädret. Vi har ätit lunch både hon och jag och idag gick det riktigt bra. Morot är absoluta favoriten och den tackar hon sällan nej till. Så jag får väl köra den blandat med annat som hon tycker mindre bra om. Lija har lekt en del själv så jag har hunnit få undan disk och satt igång en tvättmaskin, det känns bra. Bara dammsugningen kvar men den tar jämt N så det är skönt.
Skönt att hon sover sin långlur den här tiden på dagen så blir kvällen förhoppningsvis bra med tidig nattning. Nog för att hon säkert kommer att somna i vagnen när vi är ute men jag tycker inte att hon verkar sova särsklit djupt då för det påverkar sällan nattsömnen när hon sovit i den. Kanske bara blundar för att det är mysigt och för att hon får solen i ögonen?

Ikväll är det inget Let`s Dance nej utan Talang, kan det vara något att titta på kanske? Jag har tagit fram kycklingfilèer till middag och så tar vi gratängen från igår. Färdigt och klart, bara att steka kycklingen och fixa en sallad. Skönt när det går fort med middagen så man hinner mysa. Jag tror förresten att vi kanske ska grilla kycklingen ute på kolgrillen, ja så får det nog bli. Då ska jag ta och marinera dom nu så att dom hinner ligga i det ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0