Vår it is!



Mycket intresserad av de övriga familjemedlemmarnas matvanor.

Vi har varit ute i det fina vädret - det är helt underbart. Jag har 15 grader varmt just nu på min balkong och då är det inte ens i solen. Vi gick först en promenad för att jag tänkte att Lija skulle somna så att jag och hennes farmor skulle få äta lunch ifred men det ville inte Lija. Men det gjorde absolut ingenting för det var så skönt i solen så jag knappt ville gå in. Vi käkade kycklingpasta med gorgonzolasås och sockerärtor. Lija satt och grejade i sin vagn med son favvoskallra och den klassiska bitringen som är den bästa tydligen. Kikade lite vad vi pysslade med men var ganska nöjd.
Vi fikade lite efter maten och jag hade Lija framåtvänd i bärselen vilket fungerar helt ypperligt när man är ute. Man får båda händerna fria och belastar riktigt så den är helt perfekt att ha med sig.
Vi hade tänkt gå en promenix innan vi gick hem men Lija ville inte äta något när vi inte var hemma, hon får ingen riktig ro då så det bästa för henne var att vi kilade hem. Nu sover hon eftermidagslur efter en rolig förmiddag med mycket nya intryck och människor. Bra träning för henne då jag/vi vill kunna ha henne med överallt. Viktigt för henne att få träffa andra än oss så att hon inte blir rädd eller tillbakadragen tycker jag. Sedan så tycker hon ju självklart att det är hur kul som helst också.

Själv så ska jag njuta en kopp koffeinfritt kaffe nu som jag köpt. Äntligen hittade jag det i affären till ett humant pris och av märket Gevalia. Varför hälla i sig massa onyttigt koffein när det ändå bara är den goda kaffesmaken man vill åt. Jag kan verkligen rekommendera denna sort som var riktigt, riktigt god. Jag förstår inte varför det inte finns ett större utbud av det i affärerna, i USA är det ju jättevanligt med "decaf" och har ju varit länge. Jag tycker nog att jag har haft lättare att somna denna vecka också.





Lija vill helst ha alla leksakerna på en och samma gång i munnen.

Kommentarer
Postat av: Matilda - Mercedes mamma

haha vad söt hon är!! och jag måste nog pröva det där kaffet, ibland vill man ju kunna ta en kopp lite senare också men då kan man inte somna sen istället ;)

2009-04-02 @ 19:39:49
URL: http://majbebis08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0