All Helgonakväll i vår stuga



Soft lördag som startade med sovmorgon för min del, Lijas och pappas med för de gick inte upp förrän halv åtta. Jag släntrade upp efter nio och kände mig utvilad.

Vi har varit ute i friska luften, höststädat på balkongerna och planterat ljung och enar. Nu är det höstfint utanför oss, mysigt!

Lija har varit sitt vanliga jag idag, glad, busig men framförallt trotsig. Hon är envis som en åsna och gör inte alls som man säger ibland utan ska testa allt hundra gånger om. Men det hör väl till att utforska och upptäcka, nyfiken som hon är så kan hon inte låta bli vissa grejer trots att hon inte får. Gosunge!
Trotset blandar hon upp med charm och dansar i takt till musiken till exempel så mammas och pappas hjärtan smälter. Smart Lija!

Varje dag blir jag imponerad över hur mycket hon förstår. Som ikväll så sa jag att nu ska vi byta blöja och du ska få dina vitaminer. Då går hon och plockar fram D -dropparna och skeden!
Frågar om hon ska ha välling då nickar hon och säger "aaa", gå och sova då skakar hon på huvudet och säger nej. Det är så häftigt att man börjar kunna kommunicera med henne.

Vi har käkat potatis och morotsgratäng med cheddar i och lövbiff. Lija sussar sedan ett tag tillbaka.
Tyvärr glömde vi att köpa en pumpa och göra iordning och tända. Vi kom som sagt var inte iväg till kyrkogården så pappas ljus är tänt vid hans foto här i vardagsrummet istället och tankarna går till honom. Det är huvudsaken.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0