Kommunikation alà Lija



Här hemma har vi varit lite krassliga allihopa idag. Lija hade feber igår kväll som var borta imorse när hon vaknade och var som vanligt igen.

Dagen har spenderats i hemmets lugna vrå förutom en välbehövlig tur till affären och påfyllning i skåpen.

Hon knallar för fullt här hemma, rätt vad det är så ger hon sig av på egna upptåg och skrattar nöjt åt sina framsteg.
På affären idag så blev hon helt bananas när hon fick syn på alla blöjpaket och vällinglådor med bebisar på. Hon sprang runt och ropade bebis för glatta livet, lilla raringen.

Man märker att hon förstår mycket, mycket mer nu. Ber man henne om saker så ger hon den till rätt person, hämtar grejer, passar ihop lock med burk, vet att tandkrämen ska på tandborsten, att termometern ska vara i örat med mera med mera. Listan kan göras lång.

Ifall vi frågar henne om hon ska sova så säger hon nej och skakar på huvudet. Frågar man henne om något som hon vill så säger hon mm och sträcker fram armen. Så häftigt att man börjar kunna kommunicera mer med henne.

Ja just det, vi käkade tacos ikväll och använde Santa Marias nya tacokryddmix - oregano och koriander. Suveränt god! Prova den om ni som jag är trötta på den klassiska smaken.

Nej nu blir det sängen för mig, jag känner mig lite hängig och ganska sliten. Har en hel del sömn att ta igen.



Man ska lära sig posa i tid, vår lilla linslus.



Jag hittade en del fint till Lijas födelsedag, bland annat muggar och tallrikar.



Det är mycket att kånka hem ifrån affären numera. Tips! Huggies byxblöjor i limited edition i jeansimitation. Supercoola, tunna och behagliga. Passformen är bäst på deras byxblöjor.


Kommentarer
Postat av: Annika

Söt hon är med jackan där :)Lite soft och laid back stil med :)

2009-10-16 @ 11:06:16
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0