Lillebror




Lija i ett gosedjurshav på IKEA igår.

Igår var det äntligen dags för det efterlängtade ultraljudet. Farmor och farfar åkte med för att hänga med Lija medans vi gjorde det.

Det var så underbart att få se det lilla livet som växer i min mage. En riktig liten vilding till lillebror verkar det vara. Ja för det var ingen tvekan om att det är just en lillebror! Jag såg det själv klart och tydligt innan barnmorskan visade oss.

Beräknad födsel justerades med en dag framåt, så det slutgiltiga datumet är nu den 15/3 istället för den 14/3 som vi räknat ut. Inte långt ifrån. Som ni ser i det tidigare inlägget så har jag redan fått en rejäl mage!

Vi var där nästan en timme då allting syntes så bra, alla organ, hjärtat, hjärnan med mera. Jag blev även tillfrågad att vara med på ytterligare ultraljud för kandidater under min graviditet. Det tackar man ju inte nej till, att få se lillebror fler gånger och att han har det bra.

Det känns helt otroligt att vi ska få en pojke! Lija ska bli storasyster och vi ska få en son.

Jag var iochförsig helt inställd på att det var en pojke, den här graviditeten har sett helt annorlunda ut emot när jag väntade Lija. Så jag trodde inget annat.
Det är så mysigt att få veta att det är en pojke, vi satt hela kvällen igår och klurade på namn, svårare med pojknamn på något vis.

När vi fick beskedet att allt såg perfekt ut och att vi ska få en pojke så fällde både N och jag en glädjetår eller två. Livet och att få bära och känna liv är otroligt!



Lija sover gott i sin rosa farkost.



Busunge på IKEA, kolla in frisyren! Det är nog dags för hårspännen för att hålla den på plats.






Kommentarer
Postat av: Zandra

Ååå vad roligt!! Och härligt att få veta allt är precis som de ska med Lillebror. Å vad mysigt!

Ha en fin helg med familjen.

Kramar

2009-10-09 @ 14:39:36
URL: http://lillalallas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0