Studiebesök



Idag har vi varit på studiebesök på ett dagis alldeles bredvid oss. Vi följde med Maritha och Emilia som eventuellt ska söka plats där. Vi har inte för avsikt att sätta Lija i dagis ännu, jag tycker att det blir för tidigt redan i januari då hon bara kommer att vara 14 månader. Rekommendationerna är 1,5 år men det är ju såklart väldigt individuellt också. Men för oss tror jag att det blir bra så, men man vet aldrig.

Jag tycker inte att det skulle kännas bra att skuffa iväg henne på dagis och så flyttar det in en ny liten bebis här hos oss. Då kanske hon funderar varför han får vara hemma med mamma men inte hon. Nej hon ska verkligen inte känna att hon kommer i skymundan mammas lilla goding...

Hursomhelst så tror jag iallafall att vi så småningom ska ställa oss i kö till det dagiset. Det var litet och gemytligt, man fick en bra känsla så fort man kom dit och det var den känslan jag ville åt innan jag gick dit.
Små barngrupper, välbemannat, tillmötesgående personal och hemlagad mat. Det kändes perfekt helt enkelt!

Spännade att kolla runt på lite olika ställen, jag ska ta med N med längre fram.

Lija sover gott för natten hoppas jag, tänkte ta mig ett långt bad och kanske lyxa med en ansiktsmask.

Imorgon är förhoppningsvis gräsänkekvällarna slut också, skönt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0