Snart smäller det....



Blir man trött, ja då sover man helt enkelt. Will kan somna lite varsom närsom. Förutom på kvällen för natten ska tilläggas;)

Ja som rubriken lyder så är det inte långt kvar nu tills Giraffen anländer. I tisdags var vi på tillväxtultraljud samt ett planeringsmöte med överläkaren inför den kommande förlossningen.
Hon väger nu dryga tre kilo i vecka 35+4, beräknad vikt vid fullgången tid är över fyra kilo, troligen närmre 4500 gram så det är inte bara en lång tjej jag har i magen.

Vi kommer att sätta igång förlossningen i vecka 37+, dels för att hon inte ska vara så stor och dels för att det just ska gå att planera den så mycket som man bara kan. Vilken dag det blir exakt är svårt att säga, det beror på hur pass mogen min kropp är. Det kan eventuellt bli några turer till Uppsala med andra ord. Men en januariflicka blir det iallafall.

Jag kommer att ha överläkare samt hennes team med hela förlossningen och förhoppningsvis så ska det gå vägen på det vanliga sättet.

Jag är inte den som brukar beklaga mig men nu är det faktiskt riktigt jobbigt. Jag har ont konstant och det känns på riktigt ungefär som om jag redan har fött barn om jag säger så.... Jag får svårare dag för dag att gå och röra mig. Men nu är det faktiskt inte långt kvar, bara upploppet....


Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Bara två veckor kvar alltså. Härligt :)

2012-01-12 @ 17:34:00
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Zandra ☆

Å vad skönt att ni har fått veta på ett ungefär när och att ni har en plan :-)

Stora lilla tjejen.



All lycka till!

Kram

2012-01-13 @ 08:43:29
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anette

Spännande att hon snart är här! Stort lycka till :)

2012-01-13 @ 23:10:41
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0