Väntar, väntar & väntar....



I väntan på Lillasyster så kom till barnens glädje ÄNTLIGEN snön. Det var verkligen succè att ge sig ut i pulkabacken och Will var alldeles lyrisk och satt bara och vrålade ÅÅÅÅÅK i pulkan.

Igår var vi in till förlossningen för att påbörja operation igångsättning. Utan att gå in för mycket på detaljer så gjorde läkaren en undersökning, konstaterade att det är på gång och gjorde sedan en hinnsvepning och efter det fick vi åka hem igen. Inget spektakulärt hände väl efter det mer än att jag fick mensliknande smärtor och har fortfarande.

Imorgon bär det av igen så får vi se hur långt jag har kommit.

Farmor och farfar hämtade barnen på dagis och hängde med dom under eftermiddagen som planerat eftersom att vi trodde att det eventuellt skulle bli storkleverans igår. Det hade gått hur bra som helst och N och jag kom hem till glada och mätta barn. Det känns så skönt att veta att jag inte behöver oroa mig för dom under förlossningen.

Det är lite problematik eller vad jag ska kalla det, kring Will på dagis. Han verkar påverkad av diverse förändringar på hans avdelning, nya barn och personal osv. Hemma är det ju också en del nytt i och med bebis ankomst. Han är väldigt "på" de andra, mindre barnen, bufflar och brottas och utdelar diverse tjuvnyp.
Jag tycker att det verkar som om han söker uppmärksamhet som han är ganska van vid att få både här och på dagis men som minskat i och med större barngrupp osv. Vi får hoppas att det lugnar ner sig när allt lägger sig litegrann och han finner sig i allt det nya.

Hemma är det ju ganska hårda tag syskonen emellan, inte bara när de bråkar utan även när de busar och leker. Sedan tror han väl att han kan göra likadant på dagis och så märker han att det går ännu lättare att få som man vill med de mindre barnen.

Jag tror att man får försöka tona ner det hela på rätt sätt, inte bara genom att "skälla" på honom utan genom att avleda honom och aktivera honom med något. Tjejerna på dagis är duktiga och lyhörda så jag tror att det blir bra i slutändan.

Nu ska jag vagga runt lite, sysselsätta mig med något så att bebis kanske vill komma ut till oss<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0