Äntligen min



Idag efter en hyfsad natt begav vi oss ut på en liten shoppingrunda. Tänkte också att det var smart att vänta tills idag då kanske många är tillbaka på jobbet igen trots att det säkert är många som tagit ledigt dessa klämdagar med.
Så vi började med att åka in till stan och NK. Där var det relativt lugnt med folk. Beror säkert på att de är smarta och kör sin rea en vecka in i januari istället.
Äntligen köpte jag skötväskan jag spanat på sen Lija låg i magen. Den är sååååå fin - jag älskar den!
Fiffig är den också med magnetlås, massor av fack, ett plastat fack ( för eventuella misstag ) plastetui för våtservetter, lång axelrem samt skötunderlägg.
Den är mer som en snygg handväska med en skötväskas kvaliteer än en typisk skötväska. Jag gillar det för då kanske man har mer användning av den senare. Jag var tvungen att klämma lite på den i grönt också men beslutade mig för mitt första val - den rosa.


Fotade den gröna också så jag kan sitta hemma och våndas - kan man ha två kanske?

Sedan åkte vi vidare till Barkarby och Polarn & Pyret. Jag är  på jakt efter en ny overall till Lija. Den hon har nu är från Polarn & Pyret men den är snart för liten så hon behöver en ny. Men det är lättare sagt än gjort att hitta en nu i reatider plus att butikerna inte tar in mer overaller nu, utan snart är det dags för vårkläder. helst skulle jag vilja ha en likadan som vi har nu, i vit manchester, men det kan jag nog glömma. Hittade ingen overall idag heller men en hel del annat.

Lija sov hela tiden vi var borta, sammanlagt fyra timmar. Vaknade till lite på både Mc Donalds och Polarn & Pyret men inte så att hon var hungrig eller missnöjd utan bara för att kolla läget och att mamma och pappa var med. Sedan käkade hon när vi kom hem, lekte med sin skallra och jollrade. Hon tar tag i skallran och för upp den till munnen om den är i närheten. Hon vill utforska och kolla vad det är för något hon fått tag i. Hon är så duktig vår lilla Snorkla och gör framsteg varenda dag.


Grå smårutig hängselklänning 150:- ( ord. pris 295:- ). Vita, röda och bruna strumpbyxor  20:- styck ( ord.pris 95:- styck ). Tvåpack underbyxor med volanger på rumpan 45:- , tidigare 75:-.
Både underbyxorna och strumpbyxorna har jag tänkt köpa så det var ju hur bra som helst! Strumpbyxor går åt hela tiden.

   

Jag hittade också en mammamysdress till mig. I ekologisk bomull och coolt 70-talsretro mönster - fjällen nästa!
Den hade kostat 345:- per del men kostade nu 95:- för leggings och 75:- för toppen. Riktigt skön är den plus att Lija älskar mönstret. Hon har tittat länge, länge på den och skrattat. Kanske tycker mamma ser knasig ut?


   

Nu sover Lija gott i sin säng bredvid soffan. Jag ska ta en skål med rotfruktssoppan som blev kvar och sedan lägga mig i badet med nyaste numret av Vi Föräldrar. Det tar på krafterna att vara tre på shoppingturen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0