Dags att tänka på morgondagen

Fullspäckad dag imorgon så det är nog dags att försöka sova. Vad gjorde man om dagarna innan man fick barn?
 Har kommit in i en period då jag har svårt att somna trots att Lija sover gott bredvid mig. Jag är hur trött som helst, vilket man är då man ammar om nätterna, men jag kan bara inte somna. Det tar oftast en timme eller två för mig att somna. När jag väl gjort det så är det dags för Lija att äta.
Så resultatet blir en väldigt trött mamma.
Jag måste lära mig att sova och vila när hon gör det. Tror inte man klarar sig för alltid med tre timmar sömn per natt.

Morgondagen bjuder på första läkarbesöket på BVC. Lija har haft en del hormonutslag i ansiktet den senaste veckan.
Ringde BVC och det första hon frågade var ifall jag druckit glögg eller ätit pepparkakor. Vilket jag har gjort ( lättglögg såklart ). Båda två innehåller en massa olika kryddor vilket kan ha orsakat hennes utslag.
 Har låtit bli godsakerna ett par dagar samt smort henne med Miniderm samt Locobase repair och nu ser det mycket bättre ut. Tack och lov - stackars lilla snorklan.
Ska bli spännande att se vad hon väger nu. Sist vägde hon exakt fem kg. Hon "sticker iväg som en raket på kurvan" för att citera sköterskan på BVC. Både vad gäller längd och vikt. Vad ska det bli för amazonkvinna?

Efter läkarbesöket ska jag hem till en av tjejerna i mammagruppen på födelsedagsfika. Kristina som hon heter fyller samma dag som mig, det vill säga på tisdag, så hon har bjudit hem oss alla i gruppen. Blir vi fulltaliga så innebär det nio mammor samt nio bebbar - underbart!

Nej nu är det dags att krypa ner bredvid min lilla skatt. Sängen är även berikad med en stor skatt av det motsatta könet - Lijas pappa N och min man.

Natti Natti
//Emma & Lija

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0