Födelsedag



Igår var det min tur att firas. Tycker att det har firats varenda dag de sex veckor som gått sedan Lija föddes. Men igår fyllde alltså jag 27. Tårtan kom N hem med på eftermiddagen tillsammans med en kungsgran från Bauhaus. Tänkte skapa egna och nya traditioner nu när vi är en egen liten familj. Så hädanefter kommer  granen hem på min födelsedag istället för dagen före julafton. Fast klä den kommer vi fortfarande att göra på uppesittarkvällen. Det är så mysigt att dricka glögg, klä granen , slå in julklappar och pyssla då.

Jag fick en hel del gratulationer under dagen samt blombud - tack!

Jag fick även ett rött fint stenhjärta av Lija. Hon hade spenderat sina egna babydollar på en present till mamma. Mammas älskling;) Fast jag tror nog att pappa hade ett finger och plånbok med i spelet....

Idag har jag pysslat med julkort hela dagen emellan amning och annat. Var nyligen iväg med hela bunten till posten. Skönt!

        

N har målat vår fula och gula furutrapp vit idag. Så himla fräscht blir det - bild kommer när det är klart.

I detta nu sitter/sover Lija i sin älskade babysitter från BabyBjörn. Hon fullkomligt älskar den. Ibland tror jag att hon gnäller just för att hon vill till den, för hon blir helt lugn och börjar skratta när hon kommer dit.
Vi väntar på att "Bonde söker fru ska börja" - spännande!

Ja just det - idag kom kläderna från Babyshop. Supersnabb leverans! Allting var jättefint och väldigt härlig kvalite. Kan nog bli fler inköp både från Babyshop och utav kläder av märket "Snoffs". Vad snoffsig hon ska bli vår lilla tjej.

Kommentarer
Postat av: Erika

Tack för tipset men jag har redan hunnit beställa en :) Tipsade dock syster istället som vilja ha en när hennes blir lite äldre, så det var bra tips :)

2008-12-17 @ 22:09:46
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0