Kusin Vitamin



Dagen idag startade tidigt. Tidigt för att vara oss iallafall. Gick upp vid åtta för då hade Lija tröttnat på att ligga i sängen. Tror bestämt att hon längtade till sin "gungstol" ( babysittern ).

Men trots att dagen började tidigt så har vi inte gjort alltför mycket direkt. Jag var ut själv (!!!) och handlade julklappar till Lijas kusin, min brorsdotter, Janina. Hon och hennes mamma Anna kommer och hälsar på imorgon så ska vi byta lite julklappar och de ska få se Lija. Janina är sååååå nyfiken på henne. Jag pratade med henne på telefon häromdagen, då frågade hon om  jag och Nicklas hade en bebis hemma, vad bebisen hette osv. Sötnos!

 Jag bestämde mig för att vara en pedagogisk och tråkig( ?) faster och handlade alltså dessa två spel till tre och ett halvtåringen. Jag tycker att det känns meningsfullt att ge henne saker som hon utvecklas och lär sig saker av. Hoppas att hon blir glad!

I övrigt så har vi bara myst i soffan idag hela familjen. Lija har varit jätteglad och go hela dagen. Det värmer i mammahjärtat när man ser att hon är helt tillfreds och bara njuter.
Hon är så stark i nacken och kroppen nu. Vänder och vrider på huvudet som en propeller  när hon ligger på mage, ålar och kravlar runt när hon ligger i soffan.
Hon har fått fler små,små ögonfransar och ögonbryn nu. Dessa små/stora detaljer gör att hon ser mer och mer ut som en liten "människa. Älskade älskade hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0