Lijas första jul


Lijas första julafton började med ett besök hos hennes gammelfarmor. Vi fikade och kollade på Kalle Anka. Tomteverkstaden blev en riktig favorit. Gissar att det är ljudet och musiken som är roligt.
Lija blev rikligt bortskämd med  massor av julklappar och kuvert - TACK!

   

Vi köpte ett Xbox i julklapp till oss själva. Har länge funderat på ett PS 3 men svårt att motivera sig till att lägga ut de pengarna så nu blev det ett Xbox till en tredjedel av priset. Tanken är att vi ska flasha det så att man kan komma billigare undan med spelen.

Klänningen fick jag av N som morgonjulis ( ursäkta den dåliga bilden). Den fick bli min julaftonsklänning i år. Matchade den med svarta strumpbyxor med små vita prickar på.


Lija fick bl a detta babygym av farmor och farfar i julklapp. Tur att jag inte har hunnit med att köpa ett till henne. Som synes så är Mojjen väldigt förtjust i det. Det finns massor av saker att speja på plus att det blinkar och låter när man trycker på en knapp. Det kommer nog att bli succe om ett par veckor. Känns som att hon fortfarande är lite för liten för att uppskatta det. Men tiden går rasande fort!

Förresten var det första gången igår som jag kunde bära runt på Lija utan att behöva stödja nacken på henne. Hon höll själv upp den så duktigt och spanade på lampor bla som är det mest spännande hon vet.
Så det var verkligen ett stort framsteg och en fin julklapp till mamma och pappa.

Julafton avslutades med julmat hemma hos oss. Mina småbröder Erik och Simon sov kvar och vi satt uppe sent och spelade poker och grabbarna drack öl.
Lija hade svårt att komma till ro inatt. Jag tror att det berodde på mycket nya intryck och mer liv och rörelse än vanligt.
Förövrigt så var det N som tog hem potten i pokerturneringen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0