Sovkompis



Den söta, vita nallen fick Lija av farmor och farfar. Den blinkar och lyser i flera olika färger. Tanken är att hon ska ha den som sovkompis i sin säng så småningom. Än så länge ligger hon mellan oss i stor sängen på nätterna. Nallen blinkar också om man klappar i händerna.
Hon hade den bredvid sig i soffan igår kväll och hon tittade intresserat på den en lång stund. Hon är ju som sagt väldigt förtjust i lampor.
I bakgrunden skymtar snyggaste lampan Bourgie från Kartell samt mina hyacinter som tyvärr inte hann slå ut till jul.



Två utav julklapparna Lija fick av gammelfarmor. Mjuka och lena boken "Prickiga Pelle" samt en skallra. Skallran i trä var jätterolig då den också har bjällror som plingar. Än så länge kan hon inte greppa den men jag är säker på att det blir succe så småningom.



Lija var självklart finklädd i klänning,kalasbyxor och body från Lindex. Här ligger hon i sin portabla "fåtölj" och tar igen sig hemma hos gammelfarmor.




Bilder på Lija och gammelfarmor samt på Lija och pappa hemma hos oss.
 
Nu ska jag hänga tvätt. Har tvättat alla nya kläder hon fick i julklapp.
 Imorgon tänkte jag att vi skulle åka till Stinsen,Sollentuna och kolla lite på rean. Jag är ute efter ett par stövlar på Scorett  som jag hoppas att de har sänkt. Sedan tänkte jag kika in på Polarn & Pyret och köpa en rosa/vitrandig tunika som jag sett. Inte ofta de har rosa kläder i sina kollektioner så det gäller att passa på. Hoppas den finns kvar.
Ska även försöka finna förbi Babyland, Barkarby och köpa lekbågen till Lijas babysitter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0