Trött mama....


Lija sover gott morse efter att hon hållt oss vakna halva natten.

Klockan tre inatt bestämde Lija att mamma och pappa skulle kliva upp. Så det var bara att lyda. Vi gick ner på nedervåningen och satte henne i sin babysitter. Där satt hon och skratta och gympade för glatta livet medans vi gäspade ikapp. Såhär höll vi på fram och tillbaka tills jag tror klockan var halv sex då vi gick tillbaka till sängen och N tog hand om lilla fröken så att jag fick sova.
När jag vet att han har henne så sover jag verkligen effektivt. Tar igen massor av sömn känns det som.

Senare var det dags för läkarbesöket på BVC som gick jättebra. Snorklan fortsätter att avancera på kurvan. Väger nu 5320 gram - vägde 5000 exakt den 4/12 då vi var där - så hon ökar. Längden har lugnat sig lite, en cm sen sist, mäter nu 60 cm.
Det är så skönt att se henne växa. Man växer själv av stolthet då. Våran duktiga tjej.

Vad gäller hennes utslag så ser det mycket bättre ut idag. Läkaren tyckte att vi skulle smörja med Hydrokortison för att bli av med det fortare. Hade en tub med det hemma så har smetat på henne det under kvällen.

Direkt efter BVC promenerade jag och Lija hem till Kristina för fika med mammorna och bebbar. Alltid lika trevligt och Kristina hade gjort en urgod tårta. Tiden bara rusade iväg - var väl inte hemma förrän omkring halv sex, sedan har resten av kvällen gått i ett.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0