Blixtar och Dunder



Lija är alldeles full av blåmärken på smalbenen utav allt krypande och klättrande.

Här
regnar och åskar det för fullt. Lija och jag var på väg till lekparken men fastnade hos svärmor/farmor och fikade istället.
Tur var väl det annars hade vi blivit två dränkta katter.

Vi höll oss vakna till midnatt för att se meteoritregnet igår men så mycket till regn var det inte direkt. Jag såg tre stycken och N två så en önskning blev det iallafall.

Hjärtat har nästan inte vilat någonting alls idag så jag var tvungen att lägga henne en stund nu på eftermiddagen när vi kom hem. Nattningen blir väl något förskjuten men stackaren var så trött så då måste hon få vila. Det brukar fungera ändå om det inte blir för lång stund.

Jag sitter och knåpar ihop en inköpslista över Lijas höstgarderob. Eftersom hon är mer rörlig nu och förmodligen kommer att knalla runt i höst så krävs det lite mer tåliga kläder. Jag kommer att satsa på kvalitè vad gäller ytterkläder och köpa det mesta från Polarn & Pyret.

En ny bilstol måste också införskaffas till hösten. Den vi har, en Be Safe, skulle nog kunna räcka ett tag till, men jag tycker att hon sitter lite trångt. På längden fungererar den men det står inte på förrän den är urvuxen så det är lika bra att börja se sig om. Det lutar åt en i nästa steg från samma märke, de har fått så bra i tester och vi har varit så nöjda med den hon har.

Dags att väcka den lilla busen så det inte blir alltför sent ikväll...



Jag kunde inte motstå denna sköna vardagströja från FIX när jag var in på Lindex, 99:-.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0