Höstgarderoben komplett?!



Den lilla piraten mumsar på restaurang i Stinsen igår.

   

N:s otroligt fräscha pizza och min pasta delize, cannelloni med skinka och zuccini.

N har haft pappaledigt ett par dagar, dels för att avlasta mig litegranna och dels bara för att man kan. Igår var vi på utflykt in till stan, Stinsens köpcentrum samt Sickla köpkvarter. Det var dags att påbörja inköpen till Lijas höstgarderob. Vi hittade det mesta vi var ute efter, kompletterade en del idag bland annat med regnställ, plus lite som jag beställt på nätet. Jag får visa det imorgon när jag har provat och fotat det.

Lija är en ängel att ha med sig, hon tycker bara att det är kul att titta på massa folk och busa runt. Bra framtida shoppingsällskapsmaterial med andra ord. Hon har börjat med en ny grej, säger man "Give me five" så får man kardan direkt. Ser så kul ut och hjärtat kan göra det hundra gånger på raken och skrattar gott. Ja mycket tok är det hela dagarna långa.

Idag var det dags för det första tandläkarbesöket. Det gick bara bra och vi fick en del nyttig information med oss och en tandborste. Nästa besök är vid tre års ålder, så ett tag kvar dit.

Eftermiddagen tillbringades strosandes på IKEA. Jag hittade äntligen tavellister till min fotovägg som jag ska ha över hela ena hallväggen. Köpte massa olika ramar till den också så nu har jag att pyssla med när tid finnes...
En del leksaker till Lija fick också följa med hem. Bland annat en mjuk, stor fotboll som hon är helt galen i.

Nu är det dags för sängen, imorgon står Nyckelpigan på schemat tillsammans med Maritha och Emilia.



Superfina höst/lära gå skor från svenska Vincent. Rejäla, stadiga, tåskydd och i finaste och mjukaste skinnet. Både N och jag sa bara JA direkt när hon tog fram dom och Lija provade. Hon fick jättebra stöd i dom, extra plus för att de var så snygga. Kostar 549:- och beröm till serviceminded personal som skickade med ett par mockasiner värda 149:- på köpet. Det gör att man garanterat kommer tillbaka.

   



Hjärtmönstrade leggings i svart och grått HM 79:-. Grovstickad, grå kofta 149:-.



Basbody i ekologisk bomull 49:- och en söt stickad mössa 59:- båda från HM. Mössan är i storlek, håll i er nu, 98!!! Lilla piraten har stooort huvud som rymmer en stor hjärna förhoppningsvis;)

Jag tänkte till lite nu när jag handlade och har en röd tråd igenom det hela, svårt att se sammanhanget nu men även det jag har beställt går att kombinera med det jag har köpt. Det kommer att gå i dova färger såsom grått, rosa, vitt, svart och brunt. Smart att handla därefter för då går allt enkelt att matcha.



Tvåpack långkalsonger från Lindex 129:-. Jag är ganska allergisk mot Mumin, Tummen, Bamse med flera men dessa var så smått mönstrade och inte bara en stor blaffa så jag kunde inte motstå dom.



Svarta vind och vattentäta skalbyxor från Polarn & Pyret 445:-. Jag glömde fota fleecen så det kommer imorgon, den har hon redan invigit och den var kanon.
Rosa skaljacka har hon en redan så nu har hon deras berömda ytterkläder som ska vara det bästa hela hösten. Det är kanon att ha lager på lager och plocka av/på vartefter väderlek.

   

Pyjamas från MOLO i bästa kvalitèn, de tvättas så ofta och används mycket så där tycker jag det är värt att lägga lite extra. Mönstret som heter Butterflies är ljuvligt. Kostar 349:- men hittade en enda till halva priset.



Bästa jeansen från Nova Star med muddar i midjan och nere vid fötterna vilket gör att de kan användas länge och de sitter skönt. Lija har haft ett par tidigare och de kunde hon ha väldigt länge så de är ett bra köp, 399:-.



Lija är sugen på pappas Frapino.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0