Lijas allra första tandborste



Pyttepytteliten tandborste.

Tänk att man kan tycka att det är så mysigt att få köpa den första lilla tandborsten och tandkrämen. Jag blev nästan lite sentimental.
Så nu ska en till rutin läggas till kvällssysslorna, det blir pappa N:s uppgift att sköta den lilla tanden.
Vi ska köpa en pottfåtölj från Babybjörn snart och då tänkte vi att den nya vanan kunde bli att sitta på den samtidigt som tanden (bara en än så länge) borstas. Då vänjer hon sig vid pottan också och man har någonstans att sätta henne.

Letade och letade efter en barntandkräm som inte smakade så mycket hubbabubba men det verkar vara omöjligt att hitta. Jag får nog helt enkelt köpa en mild vuxentandkräm med fluor så småningom istället. Eller är det någon som har någon att rekommendera som inte smakar så mycket godis?

Lija somnade omkring klockan sju ikväll och verkar sova gott än så länge. Vi har gått över från havrevälling till fullkornsvälling så jag hoppas att det ska fungera lika bra. Man ska ju helst variera med olika sädesslag men inte byta alltför ofta så nu kör vi på denna ett tag.

Nu ska jag hoppa i säng för imorgon väntar en dag i stan med svärmor/farmor och Lija. Jag hoppas jag får sova ordentligt inatt för det har varit lite si och så med sömnen de senaste nätterna. Jag har dessutom en fruktansvärd halsbränna på kvällarna. Det är så svårt att somna med det och trycket över bröstet som blir på grund av halsbrännan. Det var likadant när jag väntade Lija och då höll det i sig i nio månader...

Kommentarer
Postat av: Annika

En sån tandborste har Cindra med =) God natt nu morsan!

2009-08-30 @ 22:05:26
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/
Postat av: emma - mamma till meja

Usch halsbränna är ju inte kul :( Hoppas du fick din sömn!

2009-08-31 @ 07:52:00
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilken söt tandborste :)

2009-08-31 @ 10:52:17
URL: http://www.improveme.se/makeover
Postat av: Fia

Det är ju så gulligt med den första tandborsten! Elvira hade en liknande till att börja med:). Nu kör vi med eltandborste för barn till henne. Perfekt att bosta med då den spelar en rolig trudelutt efter ca 30 sekunder:)! Tandkräm däremot blev vi rekomenderade Colgate sensitive från början. Lite mildare smak och hela familjen kan borsta med den. Men nu i dagarna hittade jag en tandkräm för barn på Ica som smakar mint! Det är Bamses tandkräm;).

2009-08-31 @ 13:56:36
Postat av: Emma

Tack Fia - bra tips. Det känns bättre med en tandkräm med mintsmak.

2009-08-31 @ 19:53:07
URL: http://livetmedlija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0