Lijas första tand har kikat upp





Idag skymtade jag den första lilla tanden. Den sitter till höger mitt fram i underkäken. Man ser hur skinnet har spruckit och en liten vass krokodiltand tittar fram. Jag har inte märkt någonting utan kollade mest bara för skojs skull och då såg jag den lilla rackaren. Jag märkte också att det klingade i glaset imorse när hon drack vid frukosten. Skönt att hon inte har varit så påverkad av sprickningen.

Det passade ju bra att den dök upp nu för i början av sommaren fick hon sin första kallelse till tandläkaren. Nu har dom iallafall något att inspektera när vi kommer dit i slutet av månaden, om hon gapar det vill säga.

Idag har vi varit ensamma hemma då N är tillbaka på jobbet igen. Fem härliga veckor är till ända och vi har haft en helt underbar semester. Så skönt att det äntligen blev lite svalare väder också, jag tycker att det blir för varmt och mår inte bra av värmen.

Nu ska jag nog ta med mig lillgumman ut och plocka de sista vinbären på buskarna. Saften blev så ruskigt god så den vill jag göra mer utav. Hon vilar just nu men vaknar nog alldeles strax. Det får inte bli mer än en halvtimme den här tiden på dagen för då strular det med nattningen sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0