Lilla tjuren Ferdinand



På väg uppför rutschkanan på öppna förskolan idag.

Idag var det massor av barn på Nyckelpigan, öppna heter så. Vi kom dit lagom till sångstunden vid halv elva, tur vi inte missade den. Många barn i ettårsåldern och ett par i Lijas ålder var där. Sammanlagt var det nog tjugo barn så det var fullt ös.

Sångstunden var uppskattad som vanligt och det är otroligt att se att alla barnen sitter som tända ljus och följer varenda sång och rörelse. De är duktiga fröknarna. Men de får köra på fort emellan sångerna så att ingen pyser iväg. Så fort den är över återgår alla till sitt busande igen.

Lija fick lunch där idag och det funkar bättre att ge henne mat någon annanstans än hemma. Hon åt en halv burk köttfärssås idag och det är bra för att vara henne. Vi får helt enkelt pricka in lunchtiderna när vi ska gå dit tror jag.

Hemma igen och Lija vilar och jag har precis käkat hemlagad grönsakssoppa, riktigt god. Regnet vräker ner utanför, mysigt.

Återigen fick jag höra av flera hur cool och harmonisk Lija verkar vara, en av fröknarna har nämnt det flera gånger. Att hon verkar så tillfreds och nöjd. Det värmer mammahjärtat att få höra. Hon är ganska lugn, eftertänksam och metodisk vår lilla fröken. Hon iakttar, funderar och klurar. Lilla Ferdinand.

Nu väckte kattskrällena Lija, jag ska se om jag kan få henne att somna om...

Kommentarer
Postat av: Erika- one chic mama

ja ibland undrar man ju vilka det är som kommenterar...

köttfärssoppa, åh vad gott1 det måste jag göra någon dag =)

2009-08-19 @ 20:24:01
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0