Minipigastart



Nu har vi precis kommit innanför dörren efter en fullspäckad dag. Idag öppnade öppna föskolan för hösten så vi gick dit efter lunch. Inte så många barn som hade hittat dit idag men lika roligt för det. De flesta var i Lijas ålder och Lija var faktiskt den enda som bara skulle kuta runt hela tiden. Fröknarna tyckte hon var så snabb den lilla rackaren.

Hon stormtrivdes bland barnen och höjdpunkten var som vanligt sångstunden med alla djuren som de plockar fram i samband med sångerna.
Hon satt i mitt knä med stora ögon och stirrade, höll hårt i båda mina armar. Hon var inte rädd utan bara fascinerad. Hon älskar sång och musik. När nyckelpigan visade sig blev hon alldeles till sig och skrattade högt. Hon är väldigt förtjust i nyckelpigor.

Bvcbesöket på förmiddagen gick också bra. Hon har inte ökat i vikt denna gång, vilket jag redan anade. Jag har märkt att mjölken sinat betydligt och att hon är mer intresserad av vanlig mat. Så det faller sig nog ganska naturligt att gå över till annan mat nu.
Jag har ju trots allt helammat i nio månader och det känner jag mig väldigt nöjd med. Kanske har det att göra med att hon vuxit så bra och bara varit sjuk en gång. Vi är nog redo för en förändring nu båda två.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0