Sunny Sunday



Dagen började med en tur till lekparken. Massor av barn där som vanligt och Lija gick raka spåret till gungan och ville gunga.
På hemvägen gick vi förbi farmor på jobbet och fikade och mumsade bulle. Lija var helt slut efter lekparken och somnade bums när vi kom hem.

Vi ska ha en städdag idag tänkte vi. Städa lite extra, rensa och greja, sådant utöver vardagsstädning som man inte hinner i veckorna.

Jag jobbade ett tag igår, superkul och mycket folk så vi hade att göra. Lija var hemma med pappa N och det hade gått så bra. De hade busat, sovit, varit ute käkat makaroner(?!) och haft en jättebra dag. Det känns skönt att det fungerar så bra utan mig hemma. Det är nog roligt att hänga med pappa som ombyte istället för "tråkiga" mamma som man ser varje dag.

Veckan som kommer bjuder på en hel del, öppna förskolan och tandläkarbesök för Lija bland annat.

Nu är det nog bäst att jag sätter fart innan jag somnar i soffan framför maraton...



Mysigt att gunga med pappa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, tandläkaren redan?

2009-08-23 @ 14:41:51
Postat av: Emma

Japp - i vår kommun får de en kallelse när de är 9-10månader gamla. För att främja en god tandhälsa, hjälp att sluta med napp, de kollar att tänderna kommer upp riktigt osv. Toppen tycker jag!

2009-08-23 @ 18:14:23
URL: http://livetmedlija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0