Veckan som gått



Leker med My little pony.

Det har varit fullt ös hela veckan. Janina kom i tisdags och vi har hunnit med en massa roliga utflykter. Vi har varit på äventyrsbadet i Uppsala. Jag har inte några bilder därifrån eftersom det av praktiska skäl var svårt att ha med sig kameran och bada. Det var väldigt uppskattat av både stora och små. Lija stormtrivdes och var med i alla bassängerna, det enda hon hoppade över var vattenrutschkanorna. Det tackar mamma för värre blir det väl så småningom.
Vi var där i fyra timmar och Lija var glad precis hela tiden. Hon är ju så van vid bad och vatten så det var helt klart en fördel, för det är ganska mycket stim och stoj och hög ljudvolym där inne.

Vi har också varit i Mulle Mecks lekpark i Järvastaden. Ett utflyktsmål som är gratis och en otroligt rolig och genomtänkt lekpark. Det är massa små byggnader och uppfinningar överallt. De har till och med ett litet bibliotek i ett hus och sagostunder i det gröna varje dag. Rekommenderas med en fikakorg!

Det har verkligen varit jätteroligt att ha Janina på besök. Hon är så enkel att ha och göra med och Lija och hon hade väldigt kul tillsammans trots åldersskillnaden. Janina lekte ju mest med sina My Little Ponnys och Lijas som jag har börjat samla på till henne. Nu när Janina har åkt hem så är just dessa ponnysar och det tillhörande slottet det roligaste Lija vet.

Imorse när Lija klev upp så började hon med att springa runt och leta efter Janina överallt. Hon var till och med på väg upp i trappan, vilket hon aldrig brukar, för att titta efter henne. Så nog har hon haft kul med lilla kusinen.

Idag har inte varit någon toppendag då jag har mått ganska dåligt och varit trött. N har fixat en massa hemma, frostat av kyl och frys, rensat och städat medans jag och Lija latat oss på soffan. Sömn är nog vad jag behöver så jag ska alldeles strax stänga av och gå och kojsa.

Förresten, Lija kutar ju fram som en gasell men nu har hon även börjat krypa. Hon har slutat med ålandet och tar sig sakta men säkert fram krypandes på knäna, fast hon föredrar att gå.

Hon är också inne i en riktigt mammig period nu och har separationsångest som bara den ifrån mig. Hon ropar på mig hela tiden så fort jag är ett par meter ifrån henne och vill helst bara vara hos mig. Men det går nog över, jag har läst att det är vanligt i niomånadersåldern.



Födelsedagspresent från oss till Janina - favorithästarna med tillhörande popcornvagn.



Janina i Mulle Meckparken.



"Där ser du" utbrast N när han såg denna skylt i lekparken. Säger han som har två förråd fyllda med bra-o-ha-grejer...















Spanar på Janina som åkte rutschkana.





Janina filosoferar i blomsterlabyrinten.



Lija med Tintintofsen.









Det lilla biblioteket i lekparken.




Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Å vilken liten sötis hon är din Lija. Fint och ovanligt namn dessutom =)



Orangina är ungefär som Fanta men har inte den där söta smaken. Dessutom är den lättare kolsyrad vilket gör att den bara känns fräsch. Perfekt för mig som inte kan dricka alkohol och redan är trött på allt vad läsk och cider heter =( Ett stort glas fyllt med is och det känns nästan som man sitter där med en drink i handen. Är jättevanlig utomlands och finns på alla större matbutiker så titta där.



Ha en bra söndag! Kraam Katta

2009-08-02 @ 12:15:30
URL: http://kattabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0