Andra Advent



Andra advent
redan, snart julafton!

Idag var det avslutning på babysimmet. Lija var alldeles tokbusig och njöt som bara den utav att bada. Vi måste verkligen ta oss till simhallen ett par gånger i månaden framöver. Hon älskar att bada.

Vi gjorde fria dyk, (hon dyker emellan oss och tar tag i den enas tummar under vattnet) provade att flyta med flytväst och hon simmade själv med armpuffar. Hon fick också med sig ett diplom hem så nu har hon två i sin samling. En toppeneftermiddag och Lija somnade i vagnen på väg hem.

Nu gör N egen kycklingfond och jag och Lija spelar bingolotto. Hon har en gammal lott och penna som hon sitter och ritar på och tror att hon spelar som mamma. Hon ska härma precis ALLT jag gör, det är så gulligt. Hon hämtar min rougeborste och pudrar kinderna, torkar bordet med papper och disktrasa, sorterar in tvätt i maskinen från tvättkorgen, hänger tvätt på torkställningen. Ja hon snappar upp allt jag gör med rekordfart. Sötnosen vår!











Kommentarer
Postat av: emma - mamma till meja

Meja härmar också allt vi gör. Det är ju så otroligt gulligt :)

2009-12-06 @ 20:27:52
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0