Äntligen fredag!





Och äntligen har jag hittat vimplar som jag gillar till Lijas rum! Jättesöta sydda i fina tyger och kommer från Rice. Den är cirka fyra meter lång totalt och ska hänga i taket i hennes rum. Det fanns en i blå toner också som jag skulle vilja ha till Lillebror...

Fredag morgon - lovely! Idag blir det en hemmadag som vanligt för mig och Lija på fredagar. Vi sov till halv nio så nu är vi pigga och glada. Vi ska greja lite här hemma och ta det lugnt. Det passar ganska bra på fredagen eftersom det är aktiviteter varenda dag annars i veckorna.
Jag är lite sugen på att åka till IKEA men jag vet int eom jag orkar hoppa på tåget och ge mig iväg...

Just nu lyssnar vi på barnskivan. Lija dansar och gör rörelser till alla sångerna. Favoriterna är Imse vimse spindel, Blinka lilla stjärna och Dansa min docka. När hon ser stjärnorna som lyser i fönstrena så blir hon helt tokig och börjar blinka med händerna och dansa. Sötnosen, vad fort dom lär sig!
Imse vimse spindel sjunger jag varenda kväll när hon ska sova också så den hör till en klar favorit.

Rutiner är också något hon lär sig fort. Speciellt på kvällarna när hon ska lägga sig. Hon nästan kastar sig i säng efter vällingen, vill ha sin snuttefilt av N, sedan vinkar hon till honom, dricker sin välling, vänder sig om och somnar. Duktiga tjejen, hon älskar att veta vad som ska hända - det skapar trygghet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0