Kattbiten



Lija pussas med alla mindre barn på öppna förskolan. Hon är en riktig pussgurka och N och jag får säkert femtio var om dagen. Innan hon somnar så ger hon mig ett par stycken efter vällingen och lägger sig sedan och sover. Ibland vaknar jag av att hon hänger över mig och ger mig dreggliga pussar.

Igår kväll blev Lija kattbiten i armen. Mojjen har aldrig gjort henne någonting hur hon än har hållt på, ibland är hon väldigt hårdhänt dessutom. Men igår när hon drog honom hårt i svansen så markerade han och bet henne i överarmen. Hon blev rejält rädd och det blev fyra små hål.
Jag kontaktade sjukvårdsrådgivningen, fick råd om att lägga om det med desinfektion och byta förband ett par gånger. Detta för att dra ur eventuella infektioner. Så hela kvällen igår gick hon med bandagerad arm och tyckte det var jättespännande knasfian.

Det kan tydligen bli väldigt infekterat av kattbett då de har väldigt mycket bakterier i munnen. Så man ska alltid uppsöka läkare efter ett kattbett om det har gått hål på huden, vilket det hade.
Så idag har vi varit hos läkaren som tittade på det och skrev ut antibiotika. I fem dagar tre gånger om dagen ska hon få medicin. På fredag får hon sin stelkrampsspruta också som är extra viktig nu.

Dagen för övrigt har spenderats på öppna förskolan. Imorgon är sista tillfället där med julavslutning innan de stänger för julledighet. Det blir fika, julsånger och fiskedamm för barnen. N har tagit ledigt för att kunna vara med på Lijas första avslutning. Mysigt!



I väntrummet hos doktorn. Hon blev väldigt förtjust i möblerna i hennes size, så det måste jag kika på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0