Knasnatt



Bästa besökarna igår. Magnus, Camilla & Wincent, Maritha & Emilia och så Lija som ska sitta i sin stol och spana. E



Maritha & Emilia och Erika, hennes dotter Othilia sprang utanför bilden precis.

Jag hade en perfekt och lagom födelsedag igår. Tjejerna med barn (ja och Magnus då) på besök hela eftermiddagen, massa gratulationer under dagen samt besök av svärföräldrarna på kvällen. Jag fick finaste julgruppen av dom som vanligt varje år.
Tack alla som kom ihåg mig!

Natten sedan var inte rolig för lilla hjärtat. När hon gick och la sig var hon så trött så trött efter allt ståhej under dagen. Ville inte äta sin välling och då är hon trött. Jag vaknade sedan vid halv fyra av en mystisk doft och det luktade inte hallontårta kan jag säga...

Vi fick väcka henne, som inte ens märkt att hon lyckats med detta, och bada henne mitt i natten. Från topp till tå fick vi skrubba samt bädda rent hela sängen. Lillgumman, vad jag tyckte synd om henne. Fast hon var helt opåverkad och tyckte mest att det var busigt och mysigt att bada denna knasiga tid.

Förmodligen var hon så trött att hon inte märkte att hon var nödig för det händer aldrig nu för tiden på nätterna.

Själv så har jag ont i halsen och känner mig inte alls pigg. Jag är så hes så jag håller på att tappa rösten helt. Får hålla snattran helt enkelt, lättare sagt än gjort!
Gissar att Lija med känner av halsen för det är omöjligt med mat och faktiskt till och med välling.

Idag blir det vilodag och så har jag en hel del tvätt att ta reda på efter nattens äventyr...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0