Liiiite reashopping har det blivit...och några mjuka klappar.



Mössan från Nova Star hade jag tänkt att Lija skulle ha både till hoodklänningen jag köpte innan jul och så till den nya fleecen. Men som ni ser så är nog den lagom till N kanske. Storlek 48/50 och Lija har 50cm i huvudomfång? Hur är det möjligt att man ska kunna pricka rätt storlek?





Fodrad fleecejacka Nova Star i storlek 92 225:- (ord. 450:-) och så den "lilla" mössan då 80:- (ord. 150:-).



Brun/beige Nova Star zipjacka 200:- (ord. 400:-). Den kommer Lillebror kunna ärva. Mössan var tänkt även till denna som en färgklick...
Egentligen var kläderna ifrån Nova Star faktiskt julklappar men jag tänkte att det kanske inte är så kul för henne att öppna direkt.





Kapp Ahl överraskar mig emellanåt, nu till exempel med den hjärtmönstrade, stickade klänningen för 129:-. Allting är nu i storlek 92 för lillskrot börjar växa ur storlek 86!!!





Kapp Ahl igen, blommönstrad klänning med volang och fickor 99:-.





Tunika/top från Polarn & Pyret i offwhite 175:-. Det är inte mycket från deras höstkollektion som fallit mig i smaken så det här är nog det enda jag köpt därifrån förutom deras strumpor då som kostar lite mer men är outstanding. Antihalkpluttarna på alla andra strumpor försvinner efter ett par tvättar men inte på deras.
Nu hoppas jag att deras vårkollektion är fab för deras kvalitè är ju suverän.

Så, det var en liten början på Lijas 92 garderob. Nu hoppas jag VERKLIGEN att hon stannar på den storleken ett tag för det har gått med en rasande fart framåt nu.


Kommentarer
Postat av: Matilda - 90a och Snart 2barns mamma!

ja Ns mössorna är jättekonstiga i storlek, vi har en lila i stl 40/42 till mercedes och den passar än, jätteskumt.

2010-01-01 @ 13:32:39
URL: http://majbebis08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0