Lijas första julavslutning



Lija och Alex mumsar lussebullar för glatta livet, det gäller att passa på när man får.

Idag var det då dags för julavslutning på öppna förskolan. Dagen började tyvärr mindre trevligt eftersom Lija skulle ha sin medicin. Det spelar ingen roll hur vi gör, hon kräks upp det inklusive vällingen i magen. Hon ska ha fyra ml och vi gav henne knappt en. Vi har försökt blanda det med allt som kan tänkas, spruta in det i munnen, ja allt har vi testat. Det går helt enkelt inte eftersom hon kräks.

Nu vet jag inte alls vad vi ska göra, det enda bvc ger som råd är att vi kan få pröva en annan sort med en anna smak. Jag tror inte att det har någon betydelse eftersom att hon kräks. Bismaken av penicillinet går inte att komma undan i vilket fall.

Dessvärre så bör hon ju få i sig antibiotikan annars riskerar hon att bli inlagd med dropp IFALL kattbettet skulle visa sig vara infekterat. Jag känner mig helt maktlös och vet inte vad jag ska ta mig till...
Har ni några tips, vad som helst så mottager jag det tacksamt!

Nåväl, avslutningen var otroligt välarrangerad och mysig. Massor av cred till fröknarna som ordnat så mysigt. Det var julfika, dans runt granen och julsångstund. Det avslutades med fiskedamm som innehöll leksaker, kex oxh ballonger. Kanon!



Massor av folk.













Fiskedamm.



Sedan skulle innehållet fiskas upp.






Kommentarer
Postat av: Malin-mamma till sam TÄVLA HOS MIG!

GUd vilken underbar klänningen på tjejen!

hur är det med er? Var med och tävla hos mig om du har lust. Kram

2009-12-10 @ 21:48:27
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: Malin-mamma till sam TÄVLA HOS MIG!

GUd vilken underbar klänningen på tjejen!

hur är det med er? Var med och tävla hos mig om du har lust. Kram

2009-12-10 @ 21:48:31
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: Malin-mamma till sam TÄVLA HOS MIG!

GUd vilken underbar klänningen på tjejen!

hur är det med er? Var med och tävla hos mig om du har lust. Kram

2009-12-10 @ 21:48:41
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: Linda

Fråga om du kan få spekramox! Det är bra mycket starkare så dom brukar inte skriva ut det i första hand. Lydia fick 2 ml 3 gånger om dagen och hon har ätit det 3 omgångar under hösten och ÄLSKAR det. Gick till kylskåpet och så NAM NAM ;) Pencilinen funkade inte alls att få i henne. Lycka till!

2009-12-10 @ 22:37:43
URL: http://lindaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0