Lillebror mår prima!



Lija i exakt samma vecka, 25, som jag är i nu. Det var mycket mer runt om med henne kan jag konstatera. Ska försöka komma ihåg att ta hjälp av N ikväll och fota magen med Lillebror i idag.

Idag var det dags för rutinbesök hos barnmorskan. N och Lija följde med för att lyssna på hjärtljud, mysigt. Allt såg perfekt ut, alla värden var så bra de kan bli. Jag hade inte heller väntat mig något annat för jag mår oförskämt bra.
Blodsockret låg på 5, så jag kan fortsätta käka lussebullar och dricka julmust. Magmåttet är 25 cm, säger inte så mycket kanske men det är exakt detsamma som med Lija i denna vecka. Jag som trodde jag var mycket större denna gång.
Blodvärdet var också bra, inget extra järn behövs, jippie!
Hjärtljuden låg på 145, med Lija låg de på 150-155.

Viktmässigt har jag" "bara" ökat fyra kilo. Bara barn som barnmorskan sa. Det känns bra, jag kanske slipper hamna på plus 25 kilo vid förlossningen som med Lija...

Nu känns det som ytterligare en milstolpe är avklarad och det är alltid skönt med en check.

Kommentarer
Postat av: Linda

hej!!va kul att det gick bra hos barnmorskan, jag var där idag oxå...

Jag har oxå turen att få fortsätta äta massa gott....

Ha en trevlig dag !!

2009-12-02 @ 14:29:54
URL: http://lindiz1983.blogg.se/
Postat av: Ida

Du var ju tunn som en sytråd! Är du smalare nu alltså med brorsan?

2009-12-03 @ 14:20:55
Postat av: Emma

Nja inte smalare, men omfördelat tycker jag. Magen pekar rakt ut framifrån liksom;)

2009-12-03 @ 14:36:46
URL: http://livetmedlija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0