Lucia



Igår var vi på familjeluciafirande i kyrkan på morgonen. Både Emilia och Wincent skulle delta i tåget men Wincent sov sig igenom sitt första lussefirande och Emilia hade myror i brallorna. Men sött och stämningsfullt var det.
Efterföljande fika med tända ljus och massa bus. Emilia och Lija har börjat leka och kommunicera mer och mer med varandra. De stack iväg direkt och kikade runt tillsammans när vi kom dit. De jagade varandra och gapskrattade. Så himla mysigt att se att de trivs tillsammans och känner igen varandra.

Efter lussefirandet lämnade jag och Maritha barn och män hemma och stack iväg till IKEA och lunchade samt handlade lite nödvändigheter inför jul. IKEA hade, som jag misstänkte, börjat rea alla julgrejer så smått. Jag hittade varsin julstrumpa till Lija och Lillebror bland annat.

Fortsatte till Jakan och Barkarby och inhandlade de sista julklapparna så nu är jag färdig med de flesta förberedelserna och julklapparna. Det känns hur skönt som helst.
Det var lite skillnad att vara iväg själv och handla kan jag säga. IKEA hade förmodligen tagit en hel dag med tjejerna i släptåg.













Lija tänder ljus för morfar i kyrkan.



Lija lämnar kollekt/betalar för sin lussebulle som hon mumsade i sig.







Kommentarer
Postat av: Anette

Hehe, gillar bild 5! Armviftning/visar strumpbyxorna ;) Sötisar

2009-12-15 @ 20:35:42
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0