Skrutt 13 månader



Underbart med helg och dessutom sov Lija till halv nio. Det börjar mer bli en vana än ett undantag, det törs jag knappt skriva men nu har jag gjort det.
Jag har julpysslat här hemma, dekorerat en amaryllis och gjort lite andra fina blomarrangemang.

Vi var ner till centrum och kikade lite på julmarknaden, om man nu kan kalla det för en marknad, den var ganska värdelös. Men jag hittade dessa fina adventssiffror i trä för 25 riksdaler. Jag ska greja med dom nu, jag tänkte hänga dom runt fyra blockljus tillsammans med ett rött band och ställa på ett fat.

Lillskruttan vilar skönt, hon sprang runt ock skrattade och tittade på tomtar och var i sitt esse på marknaden. Hon hälsade på spöket Laban som var på visit. Hon gillar spöken också verkar det som. Kanske tack vare de snälla spökena som är med på sångstunden på öppna förskolan?

Lija blir 13 månader idag också, vad fort tiden går!

Nu ska jag fortsätta pyssla medans jag har ångan uppe...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0