Välkommen vecka 29!



Åter till vardagen ett par dagar innan det är dags för Nyår. Idag har jag både tandhygienisten på schemat och sedan barnmorskan på eftermiddagen.
Det är dags för en rutinkoll hos barnmorskan plus att jag ska höra lite om mina förvärkar, eventuellt att jag får en tid hos läkaren för det ganska snart.

Idag går jag in i vecka 29, jag mår jättebra förutom förvärkar och sammandragningar som oftast kommer om nätterna. Magen växer som bara den och jag kan inte förstå att den till och med ska bli ännu större. Vikten är ganska behaglig än så länge utan vätska som kommer senare, plus fem kilo. Vilket jag är väldigt nöjd med fast jag vet ju att det brakar iväg de sista veckorna.

Igår gjorde vi en liten utflykt till IKEA. Lijas favoritställe tror jag bestämt. Hon kutar runt och leker och kollar och snackar med andra barn. Det är rena rama lekplatsen för henne.

Jag hittade RIBBA ramar på rea som jag ska ha på min fotovägg och rosa kaffemuggar. Igår rensade jag också i en del köksskåp och lådor och fyllde på med nya glas (kastade de gamla och udda) och jag köpte nya besticklådor och organiserade i dom.

Lija fick en vit taklampa med moln på till sitt rum, hur mysig som helst. Tror att det kan vara en nyhet för jag har inte sett den innan? De blå var redan slut men vita fanns det några stycken kvar av.
Den passar fint tillsammans med hennes sängkläder med moln på. Lillebror ska nog få likadana sängkläder men blå eller grå tror jag...

Vi tittade även på en ny säng till Lija, en säng med stödbräda på sidan. Ena sidan på den var formad som ett moln, superfin. Så nästa inköp får bli en sådan, för jag tror hon grejar en vanlig säng alldeles snart.


Lampa SKOJIG 199:- Ikea.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0