Vecka 28



Dekorativ födelsedagsblomma som jag fick av svärföräldrarna på min födelsedag. Vitt och grönt helt i min smak!

Lija vilar och jag har inte kommit mig för att göra någonting vettigt ännu, måste man det? Fast det är onekligen skönt att bli av med dagens disk och annat plock innan man åker iväg. Det är inte roligt att komma hem till ett bombnedslag så jag får nog lov att ta tag i det...

För övrigt så är julförberedelserna så gott som klara. Maten ska inhandlas och granen införskaffas och kläs. Men det sker traditionsenligt kvällen före julafton med glögg, bingolotter och uppesittarkvällen på tv. Mys på hög nivå, vad jag längtar!

Idag går jag in i vecka 28. Det känns overkligt och vi längtar som bara den. Vi satt och pratade om det igår kväll och det känns underbart att ha förmånen att ge Lija ett syskon, en lillebror. Det börjar verkligen närma sig och det känns dessvärre i min kropp också. Jag har ganska smärtsamma sammandragningar och förvärkar emellanåt. Har varit i kontakt med min barnmorska idag angående det och jag hoppas att jag får en tid innan julafton.
Det var samma visa med Lija och då fcik jag komma regelbundet och kolla så att inget satt igång på grund av förvärkarna. Jag hoppas att det inte gjort det denna gång heller. Men det är alltid skönt med en extrakoll, då vet man att smärtan är positiv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0