En stund för mig själv


Nu sover hjärtat sin förmiddagsnap, brukar bara vara en halvtimme men då hinner man mycket må ni tro. Jag har röjt i köket och nu har jag slagit mig ner med dagens första kopp kaffe, nyhetsmorgon på tv:n och en katt  och datorn i knäet. Det är riktig lyx de.
Jag måste uppdatera mig på melodifestivalen ikväll, jag har inte en aning om vilka det är som tävlar. För titta det ska vi, tycker det är ganska underhållade. Ioförsig tycker jag att det är mer spännande att titta på artisternas styling än själva musiken.

Imorgon är det babysim som alltid på söndagar, tredje tillfället imorgon, vid det sjätte så kommer det att bli dyk för de som vill. Spännande, känner jag N rätt så blir det nog ett provdyk för Lija. Men då får allt han damma av badbrallorna och dyka med henne för det tror jag inte att jag vill. Eller kanske, hon är så van vid vatten nu och inte ett dugg rädd så jag tror definitivt att det går bra. Det är nog bara jag som är rädd och orolig, som man är som mamma.
Nu ska jag fortsätta här med lite sådant som är svårt att göra då hon är vaken. Tvätta håret till exempel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0