Frisk luft är bra för små bebbar - och mammor!



Så, nu är vi hemkomna och nymatade båda två. Babyrytmiken var riktigt skoj för de små. Lija gurglade och skrattade som bara den åt mig. Hon låg med huvudet åt ena sidan nästan hela tiden och det fick vi lära oss på babymassagen att det betyder att dom njuter så hon njöt i fulla drag. Hon älskar ju beröring och när man joxar med henne så det var succè med rytmiken. Efteråt fikade vi goda och smörgåsar och drack kaffe. Snackade om lite av varje som vanligt. Lija somnade sedan gott och fortsatte sova ute på balkongen när vi kom hem, skönt med frisk luft. En tjej från min ursprungliga föräldragrupp var också där med sin dotter Saga så det var kul att träffa henne. Vi sa att vi skulle höras någon dag och ta en promenad - kul! Hon bor dessutom bara ett par kvarter ifrån oss. När man talar om trollen...hon mailade nu och föreslog promenad imorgon så det blir de.
Imorgon är det dessutom dags för vaccinationerna. Usch, tur att N följer med mig. Jag var ner till Apoteket tidigare och köpte Alvedon så det ska jag ge henne i förebyggande syfte imorgon innan vi går dit. Skulle ha köpt Emlasalva också som är lokalbedövande men det glömde jag,typiskt. Får ta det efter promenaden imorgon. Man kan inte vara nog förberedd tycker jag och kan jag förhindra om så lite, lite smärta för hjärtat så gör jag gärna det.
Nu kommer snart pappa hem så jag ska börja med middagen. Lija myser med sin nya filt i gungstolen och leker med "ögonen". Vi får se om hon går med på att sitta där en stund medans jag grejar lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0