Happy Friday


Solen skiner ute och  vi skulle ha varit på lunch men Lija är något snorig så vi tar det lite lugnt här hemma på förmiddagen. Vi får se hur hon mår efter förmiddagsnapen, är det bra så ska vi absolut ut en sväng i solen. Jag har fräst runt här med henne i selen och dammsugit på morgonen, allt damm syns ju så väl när solen ligger på så då har man inget val. Nu sover hon i selen så ska flytta henne till sin säng så kanske hon vilar en liten stund iallafall så hinner jag dricka kaffe och få på mig lite kläder.
Vad skönt det känns med fredag och helg, få vara hemma alla tre och mysa. Babysim på söndag annars har vi inget inbokat alls och det känns jätteskönt. Det är så härligt att gå en riktig långpromenad på lördagen och sedan komma hem till värmen, fika och gosa med Lija. Skönt med planlösa helger helt enkelt.

Nästa helg hade jag tur och fick en lördagstid hos min frissa, jag har inte varit där sedan i början av sommaren. Så det kommer att bli en välbehövlig toppning. Det funkar ju inte med en dag mitt i veckan heller eftersom N jobbar så då får det bli på helgen men det är oftast inte helt enkelt att få en tid då.
Nu ska jag fortsätta dagen här hemma med allt som hör till och hoppas på att hjärtat inte blir mer än snorig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0