Högljudd bilfärd


Lija i bilen på väg till affären.


Halvsover och ler.

Vi var iväg och handlade massa mat och gott på förmiddagen. Lija fick inviga sin nya overall och hon var så söt i den. Hon var inte lika söt på vägen hem då hon skrek i ett ända tills vi stannade bilen och parkerade. Då somnade hon. Jag som trodde bebisar gillade att åka bil och somnade då? Nejdå skämt åsido, men jag vet varför hon skriker och det är för att hon har tråkigt och vill att någon ska komma och ta upp henne och leka eller gosa. Det är vårat fel som har haft möjligheten att joxa, leka och underhålla henne varje vaken sekund eftersom att vi varit hemma en hel del båda två med henne. N tog ju ledigt en hel del direkt efter hennes födsel, vid jul och så vidare. Så hon är van att ha oss båda hemma. Den lilla rackarungen, dom vänjer sig fort och är hur listiga som helst redan vid ung ålder.

Vi har precis käkat isterband, stuvad potatis och rödbetor. Lija vilar i soffan bredvid mig och N tittar på film. Jag ska ta ett bad nu och sedan fortsätta med markarbete här hemma innan det är dags att bänka sig med något gott och titta på festivalen.


Passa er - jag kan se arg ut också! Speciellt när mamma envisas med den där mössan för det är det absolut värsta jag vet.


Men det går fort över.




Håller koll på vad mamma och pappa handlar i affären - hoppas det är något till mig.


Efter ett tag orkade jag inte mer och var tvungen att vila en liten stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0