Jag vill också se ju!


Bild från igår kväll när vi sitter och tittar på Let`s Dance och Lija kämpar för att försöka vända sig emot tvn hon med.

Nu är vi alldeles nyvakna här hemma efter en skön natt. Vi gick och la oss redan klockan tio igår och Lija och jag har sovit till tio så det blev ett tolvtimmarspass för oss. N gick däremot upp vanlig tid som han alltid gör. Nu sitter vi och dricker te, har tänt lite candles och tittar på nyhetsmorgon. Lija busar i babygymmet. Vad härligt det är med helg.
Idag hade vi tänkt åka på Möbelmässan inne i stan men jag har nästan nackspärr, jag vet inte var det kommit ifrån, så det passar bättre att vara hemma och mysa. Man blir väl lite stel överallt när man kånkar och bär och böjer sig på alla möjliga konstiga vis.  En promenad på sin höjd blir lagom aktivitet idag.
Imorgon är det ju dessto mer aktivitet när babysimmet börjar, det ska bli så himla kul. Lija älskar att bada och är ju väldigt van vid vatten eftersom vi badar nästan varje kväll hon och jag. Vi får se om vi har någon nytta av den vanan. Mest problematiskt blir nog allt trassel med ombyte, dusch och så vidare. Men vi är ju två så det ska nog gå bra. Första gången blir nog en testomgång, nästa söndag har vi bättre koll på allt. Vi ska iallafall prova att duscha med henne hemma idag så hon inte blir rädd imorgon när det rinner vatten i ansiktet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0